fredag den 18. marts 2011

I denne søde ventetid !!

Eller er det kun til jul man siger det,  passer det ikke også til tiden hvor man går og venter på forår og havevejr ?!!!!! Måske er der ikke så meget "sødt " over vente tiden og dog, for er det ikke meget hyggeligt at så en masse forskellige frø, for så at tage en runde til alle vindueskarmene flere gange om dagen for at se om der er kommet noget op ;) Der er ikke en eneste ledig plads i karmene i øjeblikket og alle de planter der normalt bor der er forvist til andre steder i huset !!!!
I de små spirekasser ligger der nu frø til lidt grønsager + en MASSE blomster,både 1 årige og stauder, det er trods alt der min store interesse ligger :) En del af det er kommet op og allerede priklet en anden del , kun lige sået.
En af dem jeg er mest spændt på er Geranium Maderense, en staude, men desværre ikke helt hårdfør her ,så vidt jeg kan læse mig frem til. Men håber den er til at overvintre inde. Billedet her er fra botanisk have i Paris, det var kærlighed ved første blik.
Ikke helt nemt at finde frø til den men fandt den hos http://www.pumszaden.nl/  Et frøfirma jeg har brugt de senere år, der er SÅ meget så første tur rundt altid bliver lidt for dyrt og så må der jo sorteres. Hahaha. :)
I virkeligheden er jeg ikke den helt store geranium fan, men måske er jeg ved at blive det !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvor er det hyggeligt du kigger forbi, og lægger du en kommentar bliver jeg ekstra glad :)