tirsdag den 29. november 2011

Tænk engang, det snart er jul!

Hvert år, når vi nærmere os jul, bliver jeg overrasket over det allerede er nu. Og det til trods for, at jeg er vant til (via mit arbejde som dekoratør) at gå i julemode allerede i oktober. Men tiden går jo som bekendt hurtigt, især når man fortager sig noget dejligt. Og jeg elsker julerier, hahaha.
Disse 2 små julefyre står nu og byder velkommen ude på baren, ved vores terrasse. De havde en storebror, sat på en bjergthe,(gaultheria) men han blæste ned i lørdags, så han mangler både potte og hue, hahahha. Klog af skade er huerne nu limet på æblerne.


I sidste weekend tog jeg på tingfindertur ;) Føler mig jo nærmest som i paradis når jeg går rundt i det her!!!!




Jeg fik samlet mig en god slat, af både forskellige mosser og de skønne skønne lærkegrene,  nød turen gevaldigt. Og ikke mindst godterne da jeg kom hjem :)


Noget af det blev brugt her!
Et par ting til kirkegården, på en lille tyk halmkrans og en halmpude.Alt er sat på med romernåle og alm.tyk ståltråd bøjet som hårnåle.

Det er fjerde vinter, vi har denne store pudemos liggende. Den bliver hvert forår,lagt et sted der ikke er meget sol, og vandet på lige fod med alt det andet. Og til efteråret er den ligeså grøn som hvis den lå i skoven.
Den er så fin og fuglene elsker den. De napper lidt i den i ny og næ :)

 Og jeg som troede bladbeder, var sarte, med hensyn til kulde. DET er de ikke!!! Farverne på dem er helt fantastiske endnu. De er selvsåede fra sidste år, så det var jo en dejlig overraskelse. Desværre nåede de ikke at blomstre i år!

5 kommentarer:

  1. Ka se du også er igang med julerierne... det er så hyggeligt... rigtig søde æblenisser :)
    Og skønne dekorationer... det misunder jeg dig :)
    Det er så skønt med Blogland.. der er så meget inspiration :)

    SvarSlet
  2. Det må du ikke gøre, du har det selv SÅ fint, og du har ret, skønt med blogland!

    SvarSlet
  3. Smukke, smukke sager!

    Elsker dine æblefyre - de er noget af de skønneste, jeg har set endnu i år.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  4. mange skønne billeder, tak for kigget:) Anne Gine

    SvarSlet
  5. Hej
    Flotte billeder/blog ( specielt det med skibet i "haven"(have))... Naturen ,den er jeg også "vild" med ... Som udlært Anlægsgartner og med 30 års erfaring,,, Noget jeg er specielt vild med er skovbede , naturstensbede m meget store sten (DK)Surbundsbede med "glade" planter/blomster... En ide til dig , du kan få en 100% gratis Hjemmeside ... kig på min site den er lavet med alle de gratis tilvalgsmuligheder du kan vælge i mellem og koster ikke... en krone
    www.bricksite.com/dingartnerfinn Du kan google dingartnerfinn el kun "brandet" dingartner .... så kan du se hvad det kan føre til... Jeg hjælper dig gerne ,hvis du har spørgsmål el andet vh finn

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt du kigger forbi, og lægger du en kommentar bliver jeg ekstra glad :)